joi, 6 martie 2014

REVIEW - SVR Hydracid C20 Creme

Am vitamina C sub forma tetrahexyldecyl ascorbate (solubila in ulei, stabila la oxidare via aer / lumina naturala), asa ca nu am alergat prea mult sa imi caut un produs cu o concentratie mare din acest activ. Insa, intr-o vizita la faimoasa farmacie Tei, am dat de acest produs. Desi trei din ingredientele continute (unt de shea, conservantul MIT si parfum) mi-au spus sa nu o iau, am dat totusi suta de lei pe ea (mai putin, vreo 89 sau 98, nu mai stiu exact), si iat-o. 

cutia SVR Hydracid C20 Creme

Ingredientele le vedeti mai jos. Crema contine 20% vitamina C in forma stabila, are o textura lejera si se absoarbe rapid pe tenul meu foarte gras. Am simtit insa, din pacate, ca imi irita putin tenul (roseata) , cauza fiind fie parfumul, fie MIT (methylisothiasolinone) 

Aqua (Purified Water), Ascorbyl Tetraisopalmitate, Cyclopentasiloxane, Methyl Methacrylate Crosspolymer, Myristyl Alcohol, Sorbitol, Peg-100 Stearate, Glyceryl Stearate, Xylitylglucoside, Pentylene Glycol, Myristyl Glucoside, Glycerin, Dimethicone, Butyrospermum Parkii Butter (Shea Butter), Anhydroxylitol, Xylitol, Paraffinum Liquidum (Mineral Oil), Microcrystalline Cellulose, Diethylhexyl Syringylidenemalonate, Cellulose Gum, Silica, Caprylic/Capric Triglyceride, Sodium Citrate, Citric Acid, Methylparaben, Ethylparaben, Methylisothiazolinone, Parfum (Fragrance), CI 15985.

Lista de ingrediente de pe cutie


Ce cred ca merita mentionat asa, rapid: m-a speriat untul de shea dar nu m-am pomenit cu o explozie acneica pe ten. Uitandu-ma cu atentie la lista de ingrediente si simtind cum e pe ten crema, pot spune ca untul de shea este, cu siguranta, la mai putin de 2% in compozitie. Textura este prea lejera pe ten, desi compacta. Roz-crem la culoare (vezi poza de mai jos), parfum discret si placut (desi iritant, recunosc ca imi place ;)) ). Se aplica repede si trebuie cam 3-4 pompite pentru a acoperi tot tenul (nu prea e economica, daca ne gandim la pret), gradul de intindere este redus. De aceea eu o cuplez fie cu 5 picaturi din serumul meu cu 10% tetraheyldecyl ascorbate (cel din poza de mai jos, turbat de portocaliu de la uleiul de catina din fructe de catina, bogat in acid palmitic si in acid palmitoleic), fie cu o pompita din noua mea crema cu 10% niacinamide despre care o sa va povestesc intr-un episod viitor. Aplicat de unul singur pe ten lasa un finish non glossy, aproape uscat. Spre deosebire de serumurile in baza de silicon ale paulei, unde cu doua-3 picaturi acoperi tot tenul, aici e ceva de munca si , pentru ca se scufunda in piele imediat, ai senzatia ca nu ai pus suficient (o fi si asta o strategie de vanzari, termini mai repede produsul :P)

Trei (3) pompite de crema si 5 picaturi din serumul cu 10% vitamina C 
Haideti  sa puricim un pic lista de ingrediente, shall we? 


  • Aqua (Purified Water), in mod evident apa purifiata. Adica distilata, ca purifiata suna mai bine pe eticheta, nu? 
  • Ascorbyl Tetraisopalmitate, 20% vitamina C stabila, solubila in ulei, activitatea sa nu depinde de pH-ul compozitie finale
  • Cyclopentasiloxane, silicon volatil, light, ajuta in spreadability (na ca iar am dat-o pe englezisme)
  • Methyl Methacrylate Crosspolymer, film former, ajusteaza vascozitatea compozitiei; polimer poros ce poate sa absoarba excesul de sebum in cazul tenurilor grase
  • Myristyl Alcohol, ester derivat din acidul miristic, cu rol de crestere a vascozitatii si stabilizare a emulsiei (banuiesc ca aici suntem deja la pragul de 2%)
  • Sorbitol, umectant 
  • Peg-100 Stearate, Glyceryl Stearate, emulsifiant foarte puternic, poate emulsifia la 3% cca 25-30% uleiuri!!
  • Xylitylglucoside, amestec de derivati ai zaharului cu efect hidratant (impreuna cu anhydroxylytol si xylitol). Pentru cine nu stie, xylitolul este un ocmpus comestibil, zahar de mesteacan, mai bun ca fructoza pentru diabetici ;). 
  • Pentylene Glycol, umectant sintetic, solubil in apa si in ulei
  • Myristyl Glucoside, surfactant, cleaning agent. banuiesc ca face parte fie dintr-un mix de ingrediente, fie ar putea sa fie folosit pe post de emulsifiant
  • Glycerin, umecatant
  • Dimethicone, silicon non volatil, oclusiv, impiedita pierderea de apa la nivelul epidermei
  • Butyrospermum Parkii Butter (Shea Butter), unt de shea 
  • Anhydroxylitol
  • Xylitol
  • Paraffinum Liquidum (Mineral Oil), ulei mineral, non iritant, non comedogen
  • Microcrystalline Cellulose, agent de umplere, opacifiant, stabilizator de emulsie
  • Diethylhexyl Syringylidenemalonate, ester cu functie de antioxidant
  • Cellulose Gum, agent de crestere a vascozitatii
  • Silica, pudra din siliciu cu rol de absorbant de sebum, opacifiant , amelirare a texturii (care sesimte mai matasoasa)
  • Caprylic/Capric Triglyceride, fractii din ulei de cocos - ulei stabil la oxidare si bine tolerat de toate tipurile dep iele
  • Sodium Citrate, Citric Acid, agenti de reclare a pH-ului
  • Methylparaben, Ethylparaben, Methylisothiazolinone, conservant
  • Parfum (Fragrance), parfum
  • CI 15985, culoare

Suficient de bine formulat, daca ignoram parfumul si conservantul problematic pentru produse leave in.

Recipientul este cu pompita, opac, pompa insasi protejeaza produsul (se deschide orificiul cand apasam pe pompa si se inchide cand eliberam "tragaciul"), dar nu este airless. 30 de ml se consuma foarte repede cel putin la mine, care am nevoie de 3-4 pompite pentru a acoperi tot tenul. Am simtit ca parfumul imi produce o oarecare roseata pe ten (minus), cel putin eu cred ca de la el este si nu de la conservant. Il folosesc de vreo 2 saptamani cred, nu zi de zi, si nu pot spune ca am observat efecte notabile doar din folosirea lui, pentru ca eu deja foloseam fie 10% vitamina C (sau 20 in alt serum), fie 15% acid ascorbic. Cu siguranta insa ca a contribuit si el (in bine) la starea fetei mele, afectata puternic de o acnee rebela dupa ce am (re)inceput antrenamentele la sala.





Raport calitate - pret destul de bun, daca il cumparati de la farmacia Tei, altfel pretul lui sare de 120 de lei. Din pacate alt produs cu 20% tetrahexyldecyl ascorbate nu am vazut pe piata la un pret similar, asa ca nu ma pot pronunta in raport cu alte produse. Daca aveti bani de dat si nu va ingrijoreaza nici parfumul si nici methylisothiazolinone, spor la cumparaturi :). Eu marturisesc ca prefer sa imi fac un dupe pe viitor, ca sa scap de iritantii din formula.

L-ati testat deja, cum vi se pare?

5 comentarii:

  1. Salut Simona! Foarte interesant review-ul tau. Sunt sigura ca multe persoane sunt interesate. Nu am inteles daca costa 10 lei sau 100 de lei. Daca e cum banui eu si e aproape 1 milion, sincer nu se merita. Cred totusi ca desi anumite ingrediente sunt mai greu de procurat, vei reusi sigur sa-i faci un DUPE mult mai ieftin ;) Anca A

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sutica, Anca, sutica :-) 89 sau 98 de lei, nu mai stiu... si nu am acum timp sa caut la farmacia tei online :D

      s-ar putea sa nu iasa la felde ieftin, pt ca vitamina C e ingrozitor de scumpa pt hoi, homecrafterii, dar cu siguranta ca o sa imi fac cand se termina serumul asta :)

      Ștergere
  2. Simona, daca nu ar exista taxele vamale si minunata posta, totul ar fi mai ieftin. Incerc sa nu-mi mai aduc aminte de banii cheltuiti si sa ma bucur de ingrediente :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa e.. cand ajungi sa achiti dublu pentru un colet, e doare sufletul. Eu chiar nu inteleg de ce trebuie sa platec TVA si pe transport..... care e , si asa, enorm.... dar in fine... legile astea ....

      Ștergere
  3. Buna! Am dat intamplator peste blogul tau, si am citit in mare cateva articole si mi-a placut mult. Te invidiez ca te pricepi sa-ti faci singura creme si alte chestii. Faci doar pt tine sau si la cerere?

    RăspundețiȘtergere

Scrie ca şi cum ţi-ai scrie ţie, cu respect şi toleranţă. Îmi rezerv dreptul de a publica sau nu comentariul tău.