duminică, 16 martie 2014

Ce mi-am mai facut - Paula's Choice 4%(-ish) BHA wannabe



Ei bine, am facut-o si pe asta. BHA 4% mi se pare foarte scump, daca ma uit la cate grame are, nu inteleg rostul spumei (mi se pare chiar pur marketing - spuma=curatenie) si nici ideea de "BHA encapsulat" (nu "cumpar" ideea conforma careia este "time released si deci e mai bine", complexul de ingrediente care contine acidul salicilic encapsulat o face pentru a face lucrul cu el mai usor, dupa parerea mea) -dar in fine, toate astea pot sa fie mofturile mele, care tind sa fiu un giga contra (si din toate produsele PC asta mi se pare singurul care a dat-o in marketing bine de tot :) ). In plus, am acasa majoritatea ingredientelor, asa ca de ce sa nu dau bice?

Paula's Choice stim ca face produse bune, am incercat insa si un peeling cu 5% BHA de la Bravura si nu mi s-a parut cu nimic mai prejos decat produsele PC, desi era foarte foarte simplu (ca si varianta 10% BHA, care nu mi s-a parut mai putin eficienta ca PC 9%, ba chair mai buna uneori). Asa ca mi-am zis ca, desi nu am cum sa pun mana nici pe complexul de ingrediente care encapsuleaza BHA-ul (da, cu acidul salicilic se lucreaza cam greu....), desi nu pot sa pun mana pe complexul de extracte botanice pe care l-a folosit PC asa incat sa pun 1% sau 2% din tot amestecul (cum banuiesc ca e cazul in produsul lor), am zis ca incercarea moarte n-are.

Si iata-ma. Ce am pus in produs? in ordine aproximativ descrescatoare: apa, propylene glycol, methylpropanediol, acid salicilic, glycerin, polysorbate 20, hydrohyethylcellullose, bisabolol, allantoin, Arctium Lappa extract, Cucumis Sativus extract, dl-mixed tocopherols, dl-alpha tocopheryl acetate, Chamomila Recutita extract si conservantul meu de nadejde. Reteta a fost una pe hartie, alta in practica, iar pH-ul a fost ajustat undeva intre 3 si 3.5 cu hidroxid de sodiu. In minus, am calculat gresit reteta pe hartie ai am ajustat post factum cateva procente, asa ca rezultatul nu mai are concentratia de 4% BHA, ci undeva intre 3.5 si 4. Dar who cares? :-)

Rezultatul? Cu greu am obtinut un gel verzui, usor de tot parfumat (musetelul), care se aplica foarte bine pe ten, rezultatele parca le-am vazut imediat in sensul unui ten care parea brusc mai luminos si curat, si porii pana la ora asta par mai curati. Sa vedem maine cat ma voi exfolia (sper nu prea mult), o sa incerc sa immi incropesc si o crema ceva mai protectoare , pe care sa o folosesc dupa exfoliere.

Asa ca pe cai pentru un ten frumos!

6 comentarii:

  1. Genial! Nu ştiu când găseşti tot timpul şi energia să faci minunăţiie astea (şi cercetarea din spatele "făcutului" propriu-zis), ai toată admiraţia mea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sincer? m-a trezit copilul la 6 AM si am constatat cu stupoare ca nu mai aveam BHA 2% de la PC :)) si abia pusesem comanda pe site, iar de mostra de BHA am uitat. Well, tant mieux! m-am pus pe treaba ;)

      Ștergere
  2. Oh, ce fain suna! Astept cu mare interes impresii despre eficienta! Pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Il simt FOARTE eficient, doar ca, evident, am dat cam mult si ma exfoliez. Acum am mai dat si pe linia maxilarului, unde am remarcat o explozie de puncte negre dincine stie ce motive. Oricum nu misc foarte mult zona aceea si nu mi se crapa pielea de la muschii contorsionati :). Pe umeri si spate, unde am remarcat probleme mari datorate fie samponului, fie antrenamentelor, dau zilnic si vad imbunatatiri majore :)

      Ștergere
  3. Buna, am descoperit recent blogul tau si vreau sa spun ca sunt mai mult decat fascinata.Stiu ca intrebarea mea nu se incadreaza in tema si imi cer scuze pentru asta,dar te-as ruga sa mi recomanzi un ser bun cu vitamina c.Sa ai o zi minunata !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, Adelina! :)

      Eu nu am testat decat skinceuticals CE Ferulic (pH acid, exfoliant, dar nu versiunea originala ci cea facuta de mine) si SVR Hydracid C20 creme (pH neutru). Am vorbit despre ele pe blog.

      Din pacate nu stiu alte variante de creme / serumuri bine formulate cu procent ridicat de vitamina C, pentru ca eu mi le fac asa cum "mi se nazare" , avand ingredientele la dispozitie, si nefiind deci interesata sa dau banii pe ele...

      Nu stiu daca te ajuta comentariul meu, dar .. cine stie? :)

      Campul de search este in stanga sus, poti cauta acolo "skinceuticals" sau "hydracid" si vcei gasi articolele in care mi-am spus eu parerea despre cele doua produse.

      Ștergere

Scrie ca şi cum ţi-ai scrie ţie, cu respect şi toleranţă. Îmi rezerv dreptul de a publica sau nu comentariul tău.