miercuri, 21 mai 2014

DYI - tinted SPF cream.

Credeati ca o sa va dau o reteta handmade de produs cu SPF , chiar colorat? Luati-va gandul, dragelor, postul acesta este despre altceva. Asa cum (poate) unele din voi ati vazut pe pagina mea de FB, mi-am achizitionat recent doua SPF-uri 50+ de la Bioderma. Unul prea alb si 100% mineral, unul colorat (light) si fluid, mult prea inchis pentru pielea mea deschisa la culoare. Initial mi s-a parut ca am luat teapa cu produsul colorat, pana cand mi-am dat seama ca sunt mai desteapta decat atat si, dat fiind ca ambele sunt SPF50 si ca oricum trebuie sa aplic o cantitate generoasa (1.25ml) de protectie solara pe ten, am decis sa le combin. Dar cum? pur si simplu mi-am pus doza normala de SPF 50 mineral in palma, eventual cu mai putin de 1-2 picaturi mici, si am picurat 1-2-3 picaturi din crema colorata. Amestec in palme si voila! Tinted SPF cream. Practic, mascheaza nuanta alba de gheisa pe care o poate da un SPF mineral, am protectie suficienta pentru ca aplic cu generozitate, si arat cat de cat uniformizata ca nuanta a pielii.

Nu-i asa ca e simplu? Farmacia Tei e la o aruncatura de bat daca va tenteaza combinatia si ingredientele!

O singura mentiune - SPF-ul mineral are 100g si dupa 3 folosiri iata cum arata tubul in transparenta. Mie mi-e teama ca 100g sunt mai putin de 100ml - data viitoare , cand termin tubul si imi iau unul nou cred ca fac transferul intr-un recipient airless de 100ml sa vad exact care este volumul :)









12 comentarii:

  1. Pe cel colorat l-am avut si eu anul trecut, dar nu prea mi-a placut. Culoarea nu mi se potrivea nicicum si imi lucea si tenul foarte repede de la el.
    E bine ca ai gasit solutia care sa te multumeasca. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am avut mereu asa, un fior, cu gandul la SPF-urile astea dubios de pigmentate. Dar acum ma bucur ca nu mai simt ca am dat banii de pomana pe un produs care m-ar face sa arat cu masca de namol pe ten sau proaspat iesita din solar :))

      si chair simt ca am tenul foarte bine matifiat, nu imi luceste ca la celelalte SPF-uri! Bonus, nu gluma!

      Ștergere
  2. Am zambit larg cand am citit postul asta... Acelasi lucru il fac si eu numai ca in crema alba adaug un strop de fond de ten de la Vichy care in farmacie imi parea ok dar acasa arata mult prea inchis pentru tenul meu. Pe cutie scrie ca are SPF 35 dar nu am gasit nicun ingredient de protectie solara asa ca sunt cam sceptica in privinta lui. Ca sa fiu sigura imi dau intai cu crema alba si dupa ce intra in piele bine mai amestec un strop cu fondul de ten si intind bine pe fata ca sa neutralizez fata de stafie capatata. ;-)
    In alta ordine de idei, nu stiu cum ai reusit sa consumi tu atat de mult in trei utilizari, il aplici si pe corp? Folosit doar pe fata (pe gat si corp aplic alt produs) mi-a ajuns anul trecut toata vara, din mai pana in octombrie, fara sa ma zgarcesc deloc la aplicare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, Mihaela!

      Eu aplic cca 1.25ml din crema cu protectie solara pe ten, pentru a ma asigura ca imi ofera intr-adevar protectia de pe eticheta. Deci am consumat sub 10ml din produs. Explicatia mea este ca produsul este mult mai dens decat apa (unde 1ml=1g) si ca , in concluzie, 100g inseamna, sa zicem, vreo 80ml sau mai putin. Sau flaconul nu este de 100ml nominal, ci mai mare, de unde si atata spatiu liber .

      care este lista de ingrediente a fondului tau de ten? posibil sa fie un SPF30 datorat oxidului de zinc sau dioxidului de titan, care sa fie trecute pe eticheta in format CIXXXXX ? Ele sunt folosite pentru opacizarea cosmeticelor si pentru colorare (evident ;P)


      Ștergere
    2. Scuze, pentru intarzierea cu care raspund. Am insirat o data lista ingredientelor si nu stiu de ce postul nu s-a publicat asa ca o iau din nou  (de data asta le-am gasit pe un site, scuze ca sunt scrise cu majuscule)
      Deci, Vichy Dermablend SPF 35 contine: • AQUA /WATER • UNDECANE • DIMETHICONE • GLYCERIN • TRIDECANE • POLYGLYCERYL-4 ISOSTEARATE • PENTYLENE GLYCOL • CETYL PEG/PPG-10/1 DIMETHICONE • HEXYL LAURATE • MAGNESIUM SULFATE • DISTEARDIMONIUM HECTORITE • TRIHYDROXYSTEARIN • CELLULOSE GUM • ALUMINUM HYDROXIDE • DISODIUM STEAROYL GLUTAMATE • ACETYLATED GLYCOL STEARATE •
      ACRYLONITRILE/METHYL METHACRYLATE/VINYLIDENE CHLORIDE COPOLYMER • ETHYLHEXYLGLYCERIN[+/- MAY CONTAIN : • CI 77891 /TITANIUM DIOXIDE • CI 77491, CI 77492, CI 77499 /]
      Ce parere ai, contine SPF trecut ca CI 77891 titanium dioxide?

      Ștergere
    3. posibil sa fie de acolo, la prima vedere nu vad alte ingrediente despre care sa stiu ca sunt fiiltre.

      Ștergere
  3. Bună ideea ta. Legat de gramajul produselor Bioderma, eu am luat pentru bebe ABC derm mineral, 50+ care are 50 ml și după 2 aplicari m-am trezit cu un sfert de recipient gol, fix ca tine. Şi el are fata mica, pentru că doar pe față i-am dat. E ceva dubios aici.
    Care să fie cantitatea optimă de spf pentru ei, copiii?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ioana, eu nu il am la indemana pe ABCDerm, dar ia uita-te tu, nu cumva scrie 50g si nu 50ml? :-)

      era pe undeva un link despre cat SPF sa aplicam corect ... dar ultima data cand l-am incercat, site-ul resectiv era in reparatii si nu am mai incercat... ti-l trimit cum dau de el!

      Ștergere
    2. Ai dreptate Simona are 50 de grame ,nici nu observasem. Buna observaţie. Mulţumesc! O să caut și eu articolele despre cantitatea optimă de SPF recomandată copiilor.

      Ștergere
  4. Super idee!
    Eu am Photoderm spf 50, cel incolor. Se simte gras putin din pacate si luceste. Tu ai varianta cea mai deschisa? M-ar tenta sa combin cu ACDerm.

    Se comporta bine este zi?

    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  5. Salut Simona! Sa presupunem ca vreau sa-mi fac o crema de zi fara protectie solara dar cu efect mat datorita filtrelor fizice intr-un procent de maxim 5%. Crezi ca ar fi periculos? Ar putea deveni instabile in prezenta soarelui?
    Anca A

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Anca,

      eu nu am incercat sa immi fac pentru ca nu cred ca am instrumentele necesare pt a omogeniza bine pigmentii. tot vorbesc cu persoane din industrie, din alte tari, si toti imi povestesc ca handmade este forte greu sa ajungi la o dispersie stabila si uniforma.

      ce am inteles eu este ca , daca dispersia nu este facuta corect, este posibil ca intr-un loc lumina sa se reflecte mai mult iar in altul sa fie insufieicnta protectie si sa "se arda" (in sensul ca sunt sanse ca lumina reflectata de un loc cu prea mult pigment sa ajunga intr-un loc cu prea putin pigment).

      nu stiu daca oxizii vor avea un efect mat si la ce procent, cred ca silica sau o pudra matifianta ar fi mai indicate.

      oricum, give it a try si vezi sa amesteci si sa omogenizezi suficient de bine :)

      Ștergere

Scrie ca şi cum ţi-ai scrie ţie, cu respect şi toleranţă. Îmi rezerv dreptul de a publica sau nu comentariul tău.